به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی لارستان ، سلمان مهرابی مدیریت معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی لارستان از تلاش برای تصویب طرح تفصیلی شهر گراش تا پایان سال ٩٩ در شورای عالی معماری و شهرسازی خبر داد :
مهرابی اظهار داشت: با توجه به ضرورت تعیین تکلیف طرح مذکور و جلوگیری از تضییع حقوق شهروندان، شهرداری، دولت و بیت المال (به دلیل هزینه قابل توجهی که طبق قرارداد از طرف شهرداری به مشاور پرداخت گردیده بود) پس از تغییر و تحولات صورت پذیرفته در مدیریت شهری شهر گراش، جلسه ای با حضور تمامی اعضا در محل اداره کل راه و شهرسازی لارستان تشکیل گردید.
وی افزود : نظر به اتمام افق طرح جامع در سال ١٤٠٠ و با توجه به این موضوع که در تهیه طرح تفصیلی رعایت اساس طرح جامع ضروری است، در تلاشیم با اخذ مجوز از دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران افق طرح تفصیلی را تا سال ١٤١٠ در نظر گرفته و به تصویب برسانیم که از این رهگذر برخی از موارد از جمله پیش بینی و تحولات و افزايش جمعیت، افزایش تراکم و محدوده و ... را اصلاح و در طرح بگنجانیم، هرچند این تغییرات در قالب مغایرت اساسی می بایست به تصویب شورای عالی برسد . بر همین اساس پیش بینی می شود طرح تفصیلی شهر گراش تا پایان سال ٩٩ به تصویب مراجع ذیربط رسیده و ابلاغ گردد.
مهرابی با بیان اینکه : بر اساس طرح جامع مصوب ؛ محدوده شهر گراش ١٥٦٥ هکتار و حریم آن ٥٣٨٥ هکتار است ، افزود : سرشماری رسمی سال ٩٥ جمعیت گراش ٣٤٤٦٩ نفر بوده و طرح جامع برای سال ١٤٠٠ جمعیت شهر گراش را ٣٩٩٧٨ نفر پیش بینی نموده است.
وی با اشاره به اینکه : چندین جلسه کمیته فنی جهت بررسی مطالعات انجام شده توسط مشاور در ارتباط با وضع موجود در سال ٩٥ و ٩٦ به میزبانی اداره کل برگزار گردیده بود ، ادامه داد : پس از این تاریخ به دلیل رویکرد خاص شورای شهر، تهیه طرح و جلسات بررسی طرح بیش از دو سال و نیم به تعویق افتاد.
مدیریت شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی لارستان خاطر نشان کرد : طرح تفصیلی در واقع تلاشی است برای ساماندهی مفصل برنامه ها و اقدامات در تمامی نقاط شهری به گونه ای که مشکلات مدیریت شهری در اجرا را به حداقل ممکن کاهش دهد و هدف عالی این طرح ارتقا کیفیت محیط زندگی شهروندان و رفع حداکثری کمبودهاست به همین دلیل این طرح عملاً بخشی از طرح جامع محسوب می شود و جدا از آن نیست و تنها تفاوت این دو در میزان پرداختن به جزئیات است.